Pozor na lživé weby!!

10.09.2010 09:00

 

Špatně pojištěno (.cz)

Tisk Email
27. Červenec 2010, Úterý

Produktové listy .czLead generation je oblast podnikání, která se specializuje na získávání kontaktů na potenciální klienty a předávání těchto kontaktů partnerským firmám. Jednou z největších firem v oboru je společnost Elephant Orchestra (dále jen EO). A jedním z mnoha jejich webů je Pojisteno.cz.

Jak nalákat klienta

Základem podnikání je web, který se dobře umisťuje ve vyhledávačích při zadání výrazů jako "pojištění", "úvěr", "půjčka" atd. Pokud navedu potenciálního klienta na tento web, musím jej zaujmout. Web se tváří, že produkty dobře zná a "komplexně" je hodnotí. Nabídne například seznam produktů a jejich vlastnosti. U pojištění povinného ručení je to zejména jeho cena. Klient vyplní své údaje, které jsou automaticky odeslány firmě, která klienta kontaktuje a produkt mu prodá. V případě úvěru to může být přímo banka, u pojištění nejen pojišťovna, ale i prostředník - zprostředkovatelská firma.

Standardní nabídka povinného ručení je na webu pojisteno.cz rozšířena o dva málo obvyklé produkty: penzijní připojištění a životní pojištění. U povinného ručení je zájem kupujícího často motivován nejnižší cenou a nabídka srovnávající pojistné je relevantní (do určité míry). Jak takové srovnání ale vypadá např. pro penzijní připojištění?

Horší to být nemůže

Firma EO "dohazuje" kontakty penzijnímu fondu AEGON. Jak to udělat, aby si klient vybral právě tento? Na následujícím obrázku je vidět tabulka, která ukazuje řešení (k datu 27.7.2010). Postup je jednoduchý: zamlčme nepotřebná čísla (výnos za rok 2009), ukažme pouze, co chceme. Nemluvme o ztrátě a nutnosti navýšit vlastní kapitál v průběhu minulých let. Neukazujme další důležité parametry jako nákladovost a výši nesplacených nákladů. A je to - můj preferovaný fond vyhrál. Máte zájem si jej sjednat?

Pojisteno.cz

Životní pojištění

Podobně v kategorii investiční životní pojištění. Firma použila určité modelové hodnoty pojištění při dožití. Kde je vzala, jak je modelovala, proč upravila výnos pro daný produkt právě tímto způsobem? A co další důležité parametry produktu - od rizikového pojistného přes sazby připojištění atd.? Toto bychom mohli přejít pouze s povzdechem "další hloupá past na klienty". Překvapením ale je, že kontakty jsou předávané firmě Broker Consulting. Spojení s tímto neprofesionálním projektem je překvapující, ambice společnosti BC byli jiné - např. rozjezd vlastního webu Penizenavic.cz, který také měl fungovat jako lead generator. Ale zcela jiné úrovně.

Závěrem ..

Na webu bude přibývat mnoho zdrojů, které se budou na první pohled tvářit jako odborné, hodnotící nezávisle finanční produkty. Většina ale slouží pouze jako prodejní nástroj, publikované informace lze bez nadsázky hodnotit jako demagogické a lživé. Je třeba se naučit oddělovat kvalitní analytické weby od těch ostatních.

—————

Zpět